W celu zapewnienia dostępności obiektów obsługi pasażerów dla osób z niepełnosprawnością lub mających trudności w poruszaniu się, w ramach inwestycji należy spełnić jako minimum wymagania TSI PRM (czyli załącznika do
Wraz z wejściem w życie filaru technicznego tzw. IV pakietu kolejowego w prawodawstwie pojawił się nowy wymóg określania i zarządzania tzw. elementami krytycznymi dla bezpieczeństwa (ang. safety critical components –
Według obecnych specyfikacji technicznych ERTMS (europejski system zarządzania ruchem kolejowym) składa się z systemu kontroli pociągu (ETCS), łączności radiowej (RMR) i automatycznego prowadzenia pociągu (ATO) oraz również z detekcji pociągu
Dowód bezpieczeństwa dla podsystemu „Sterowanie” to nie tylko zbiór dokumentów odbiorowych, jakie można znaleźć w operacie kolaudacyjnym, ale również opis działań organizacyjnych, jakie podjęto, aby zapewnić jakość i bezpieczeństwo podsystemu
W warunkach polskich dotychczasowe inwestycje związane z projektowaniem, budową lub modernizacją infrastruktury kolejowej wchodzącej w skład podsystemu „Energia”, opierały się na elektryfikacji w systemie stałoprądowym (DC). Większość uczestników procesu inwestycyjnego