Według obecnych specyfikacji technicznych ERTMS (europejski system zarządzania ruchem kolejowym) składa się z systemu kontroli pociągu (ETCS), łączności radiowej (RMR) i automatycznego prowadzenia pociągu (ATO) oraz również z detekcji pociągu
Dowód bezpieczeństwa dla podsystemu „Sterowanie” to nie tylko zbiór dokumentów odbiorowych, jakie można znaleźć w operacie kolaudacyjnym, ale również opis działań organizacyjnych, jakie podjęto, aby zapewnić jakość i bezpieczeństwo podsystemu
W warunkach polskich dotychczasowe inwestycje związane z projektowaniem, budową lub modernizacją infrastruktury kolejowej wchodzącej w skład podsystemu „Energia”, opierały się na elektryfikacji w systemie stałoprądowym (DC). Większość uczestników procesu inwestycyjnego
Notyfikowana jednostka certyfikująca
Zarówno polscy, jak i europejscy prawodawcy są tylko ludźmi, a o tłumacza biegłego w dziedzinie kolejnictwa niezwykle trudno. Jednak niejednoznacznie sformułowane przepisy i niedoskonałe tłumaczenia unijnego prawa